Autivrouwencafé: Autisme en emoties

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Profile photo of Maya Deug Maya Deug 3 maanden geleden.

• Woensdag 6 juni wordt in Zyp25, Zijpendaalseweg 25 in Arnhem, het Autivrouwencafé gehouden. Vrouwen met autisme hebben hier de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

Themagesprek

Het thema is: Autisme en emoties

Mensen met autisme hebben vaak moeite met het herkennen van de vele gezichtsuitdrukkingen en de lichaamstaal die mensen gebruiken tijdens het communiceren.

Iksimij (pseudoniem) schrijft in haar blog: “Ik vind emoties maar ingewikkelde dingen”. Ze komen en gaan, er zit geen logica in, de intensiteit verschilt, ze buitelen door elkaar heen, kunnen tegenstrijdig zijn en bij iedereen zien ze er ook nog eens anders uit. Een groot deel van mijn energie gaat dagelijks op aan het herkennen (bij mezelf en bij anderen) en het reguleren van mijn emoties”.

Hoe is dat bij jou? Herken je je eigen emoties en die van anderen? Kun je ze uiten op de wijze waarop je ze wilt uiten? Kost het omgaan met emoties van anderen jou ook zo veel energie of heb je een manier gevonden om hiermee om te gaan? Hoe gaat het met het reguleren van je eigen emoties.

Je bent van harte welkom als je hierover met andere autivrouwen wilt praten.

Het hele blog van iksimij lezen: http://www.fortior.info/worstelen-met-emoties

Elke eerste woensdag van de maand

Het Autivrouwencafé wordt elke eerste woensdag van de maand gehouden. Iedere maand zal er een ander thema besproken worden. Om 19.30 uur gaat het café open. Het themagesprek is van 20.00 uur tot 21.00 uur. Tot 21.30 is er gelegenheid om na te praten.

Informatie

Vooraf aanmelden is niet nodig. De kosten zijn 5 euro per avond. Dat is inclusief consumpties. Meer informatie: http://www.autivrouwencafe.nl

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door Profile photo of Maya Deug Maya Deug.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door Profile photo of Maya Deug Maya Deug.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.